Конкурс за заемане на длъжност „ Съдебен статистик, регистратура“ - 1 щатна бройка, в Районен съд – Ботевград.
З А П О В Е Д
№ РД-09 –187
гр. Ботевград, 20 май 2025 година
На основание чл.80, ал.1, чл.340а, чл.343, ал.1 и чл.359 от Закона за съдебната власт, чл.138, ал.1 във връзка с чл.139 и чл.140 от Правилника за администрацията в съдилищата, вр. чл. 94 от Кодекса на труда
Н А Р Е Ж Д А М:
І. Откривам, считано от 20.05.2025 г., процедура за провеждане на конкурс за заемане на длъжност „ Съдебен статистик, регистратура“ - 1 щатна бройка, в Районен съд – Ботевград.
ІІ. Кратко описание на конкурсната длъжност „Съдебен статистик, регистратура”: Подпомага Административния ръководител и административния секретар в събирането и обобщаването на статистическата информация. Изготвя статистическите форми, изисквани от съдилищата, на електронен и хартиен носител по образец, утвърден от ВСС и ги изпраща в определените срокове по ЗСВ на ВСС, ИВСС, СОС И мп.. Изготвя и друга статистическа информация.
Приема и регистрира всички постъпващи в съда документи, като ги предава на съответните служби, съгласно Правилника за администрацията в съдилищата.
( Подробно описание се съдържа в длъжностната харастеристика за длъжността «Съдебен статистик, регистратура »)
ІІІ. Общи Общи изисквания за заемане на длъжността:
Кандидатите трябва да отговарят на изискванията за заемане на съответната длъжност, съгласно чл.107а от Кодекса на труда, чл.340а, ал.1 от Закона за съдебната власт и чл.137 от Правилника за администрацията на съдилищата:
Не може да бъде назначен на длъжност кандидат, спрямо който са налице несъвместимостите по чл. 340а, ал. 2 от Закона за съдебната власт.
Към момента на назначаване кандидатът следва да отговаря на изискванията на чл.340, ал. 1-3 от Закона за съдебната власт.
ІV. Минимални и специфични изисквания, предвидени за заемане на длъжността:
Средно образование, отлични познания по общи деловодни техники, по стилистика, правопис, граматика и пунктуация, компютърни умения, текстообработка с MS Word и обработка на данни с MS Excel, работа със стандартно офис-оборудване, софтуерни продукти и копирна техника. Много добри познания по съдебната документация и разбиране на значението й за съдебната система. Много добри познания на нормативните разпоредби, регулиращи дейността на органите на съдебната власт /ЗСВ, ПАС/, други нормативни актове, имащи пряко отношение към извършваната от служителя работа, отлични комуникационни и организационни умения, отлична работа в екип; опит при работа с документи и кореспонденция.
- Предимства:
- Стаж по специалността в органите на съдебната система.
- Наличие на опит при изпълнението на функции, идентични или сходни с тези за длъжността, за която кандидатите подават заявление за участие.
VІ. Минимален размер на основното трудово възнаграждение:
Съдебен статистик - регистратура – 1776 лв.
На служителите се заплаща ежемесечно и допълнително възнаграждение за ранг, както и за придобит трудов стаж и професионален опит.
VІІ. Необходими документи:
Кандидатите подават лично или чрез пълномощник:
- Заявление за участие в конкурса /по образец/;
- Подробна професионална автобиография-европейски формат;
- Медицинско свидетелство за постъпване на работа - оригинал;
- Свидетелство за съдимост;
- Документ, че кандидатът не страда от психически заболявания, удостоверено по съответния ред - оригинал;
- Копие от документите за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността (със заверка от кандидата);
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж и професионалния опит.
- Документ за компютърна грамотност /удостоверение, диплома, референция и др./ - копие със заверка от кандидата;
- Декларация за обстоятелствата по чл.340а, ал.1 ЗСВ и по чл.107а, ал.1 КТ /по образец/;
- Декларация (съгласие) за обработка на лични данни
Документите следва да бъдат окомплектовани в посочената по-горе последователност.
Кандидатите, които не са представили посочените в обявата документи, няма да бъдат допуснати до конкурс.
Забележка:
Копията на документите трябва да бъдат саморъчно заверени с гриф „Вярно с оригинала” и подпис на лицето.
Кандидатите могат да подават и други свидетелства, сертификати и документи, които удостоверяват притежавана квалификация и умения, относими към обявената за заемане длъжност.
VІІІ. Място за подаване на документите:
Районен съд-Ботевград, ул. „Свобода“ №3 Б, партерен етаж, служба „Регистратура“, всеки работен ден от 8.30 до 17.00 ч.
Кандидатите могат да се обръщат за повече информация към Административния секретар Галина Василева и на телефон: 0723/69 344.
ІХ. Срок за подаване на документите: Един месец, считано от датата на публикуване на обявата за конкурса.
(Обявата е публикувана във в. „Ботевградски вести плюс“ на 20.05.2025 г., бр. 19)
Х. Обявата да се постави на общодостъпно място в сградата на Районен съд-Ботевград, да се публикува на интернет страницата на съда, секция „Пресцентър“ - „Обяви и конкурси“ (https://botevgrad-rs.justice.bg/bg)
Образците на документите и длъжностната характеристика на длъжността „Съдебен статистик, регистратура” ще са на разположение на интернет страницата на съда - https://botevgrad-rs.justice.bg/bg.
ХІ. Начин на провеждане на конкурса:
Конкурсът ще се проведе на три етапа (подбор по документи, практически изпит и събеседване), както следва:
- Първи етап - подбор по документи:
Само кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата, ще бъдат допуснати до втори етап.
В списъка на допуснатите кандидати ще се посочат датата, часът и мястото на провеждане на практическия изпит.
- Втори етап - практически изпит:
Проверка на познанията и уменията за текстообработка и обработка на данни с MS Word и тест за проверка на познанията относно общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на съдебната администрация /ЗСВ, ПАС/.
До трети етап на конкурса се класират само тези кандидати, които са получили от практическия изпит оценка най-малко „Мн.добър /4.50/“.
- Заключителен етап - събеседване с кандидатите:
Събеседването с всеки един от кандидатите ще се проведе по въпроси, свързани с познаване на нормативната уредба, регламентираща дейността, познаване на Етичния кодекс на съдебните служители и Правилника за администрацията на съдилищата, професионалната мотивация за работа в РС-Ботевград, комуникативни умения, релевантен опит, относим към изискванията за длъжността.
Оценяването на кандидатите се извършва по шестобалната система.
ХІІ. Общодостъпно място за обявленията: Всички съобщения, свързани с конкурса, в това число отразяващи окончателното приключване на конкурсната процедура, ще се обявяват на подходящо място в сградата на РС-Ботевград, както и на интернет страницата на съда, секция „Пресцентър“ - „Обяви и конкурси“ (https://botevgrad-rs.justice.bg/bg).
Неодобрените за назначаване кандидати могат да поискат писмено, в 30-дневен срок от окончателното приключване на конкурсната процедура, връщането на представените от тях оригинали или нотариално заверени копия на документи, удостоверяващи тяхната физическа и психическа годност, необходимата квалификационна степен и стаж за заеманата длъжност /ако такива са представени в рамките на конкурсната процедура/. Документите се връщат на кандидата - лично или чрез писмено упълномощен представител.